10 d’abr. 2007

Cada vegada veig menys cinema espanyol ('7 Vírgenes')

Com que cada vegada veig menys cinema espanyol, ahir vaig decidir donar-li una nova oportunitat i vaig estar mirant la pel·lícula 7 Vírgenes, que va estrenar Canal+. De fet, era una de les pel·lícules que va tenir algunes de les crítiques més bones l'any passat, amb l'aval de dos premis importants que reconeixien el treball dels actors principals, Juan José Ballesta (Conxa de Plata al festival de Sant Sebastià) i Jesús Carroza (Goya al millor actor revelació). Del director, Alberto Rodríguez, només havia vist la raresa El factor Pilgrim, que no em va agradar tot i que el plantejament inicial era bo (un grup de joves té la prova que demostra que la majoria de les cançons de The Beatles van ser composades per un músic escocès). El més interessant de 7 Vírgenes és el retrat més o menys costumista que fa d'una barriada marginal d'alguna gran ciutat andalusa (que podria ser Sevilla, però no queda clar). Però la pel·lícula es queda en el retrat, i no aprofundeix en les motivacions dels personatges (potser perquè no vol o no s'atreveix a jutjar-los). La història comença quan un jove surt del correccional en què està internat, per poder assistir a la boda del seu germà: i durant dos dies, es retroba amb la nòvia i fa tot el possible per no posar-se en cap embolic, tot i que no sempre ho aconsegueix. Personalment, em vaig quedar esperant que passés alguna cosa. Però quan vaig veure que havíem consumit mitja hora de la pel·lícula i encara no havia passat res, ja vaig intuir quin angle tenia 7 Vírgenes. No és que tingui ganes de criticar el cinema espanyol, però és que cada vegada m'avorreix més. Això sí, com que en el fons sóc un optimista vaig pensar: menys mal que no vaig anar a veure-la al cine...

About the Author

Gustau Moreno

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
Pantalla-Completa és un bloc personal de caràcter informatiu, que permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així Pantalla-Completa no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

 
#Pantalla-Completa © 2015 - Designed by Templateism.com