Cada dimarts a partir de les 22.00 hores, en el marc del programa Districte 21, a Canal 21 Ebre, tenim una secció sobre cinema clàssic i sèries, en què recomanem una pel·lícula antiga i una producció recent per a la petita pantalla. Fa quinze dies, per exemple, vam parlar d''El extraño', d'Orson Welles, i de 'Falling Skies', la sèrie de ciència-ficció produïda per Steven Spielberg que al nostre país podem veure a través del canal TNT i de Cuatro. La setmana passada, en canvi, vam comentar 'Siete días de mayor', dirigida per John Frankenheimer, i la versió nord-americana de la sèrie danesa 'The Killing'.

Dos anys anys, Frankenheimer havia dirigit el que potser va ser el seu primer èxit important, 'El mensajero del miedo', amb Frank Sinatra. Frankenheimer era un dels directors de cinema que abans havien treballat a la televisió, i això es nota molt en les seues pel·lícules, pel ritme narratiu, des del punt de vista tècnic i també en la direcció d’actors. Havia treballat a la cadena CBS des del 1956, i abans de fer el salt al cine havia dirigit uns 125 dramàtics en directe per a la televisió. La seua experiència en el medi televisiu també es nota al llarg de la pel·lícula, que comença com si fos un reportatge d’uns disturbis, d’una manifestació, davant de la Casa Blanca, una escena enregistrada càmera amb mà. El pes dels mitjans de comunicació i la importància que ja tenia la televisió durant els anys 60 també queda molt present a 'Siete días de mayo'. A més, la fotografia en blanc i negre afegeix un efecte dramàtic a la pel·lícula, i l’apropa també a la televisió, que en aquell moment també era encara en blanc i negre. Cal destacar també la gran banda sonora de Jerry Goldsmith, un dels millors i més prolífics directors i compositors de música de cinema de Hollywood, i que com Frankenheimer també provenia de la televisió.
Frankenheimer va dirigit altres pel·lícules com 'Ronin', 'Operaión Reno', 'La isla del Doctor Moreau' (la versió amb Marlon Brando), 'Domingo negro', o la segona part de 'French Connection'. També són força conegudes 'Yo vigilo el camino', 'El mensajero del miedo 'i sobretot 'El hombre de Alcatraz', també amb Burt Lancaster. De fet, es diu Lancaster és qui va avalar John Frankenheimer en el seu pas de la televisió al cinema. Però curiosament, és l’altre protagonista, Kirk Douglas, qui havia adquirit els drets per adaptar al cine la novel·la original de Fletcher Nebel i Charles Bailey, escrita el 1962. I també es diu que va ser el mateix Kennedy qui va animar Kirk Douglas a portar la novel·la al cine, cosa que va permetre que la pel·lícula superés qualsevol obstacle o intent de censura.
The Killing · És una de les estrenes més esperades de la temporada a la televisió de pagament. Va arribar al canal Fox Crime el passat 1 de setembre. La crítica ja ha proclamat que es tracta del millor thriller produït per a la televisió des que David Lynch va revolucionar el món de les sèries amb 'Twin Peaks', a principis de la dècada dels noranta. 'The Killing' ens transporta fins a la humida Seattle, l'escenari perfecte per a la investigació de l'assassinat d'una altra adolescent, que ara ja no és Laura Palmer, sinó Rosie Larsen. 'The Killing' és una producció de la cadena AMC, la qual ja ha demostrat la seua aposta per la qualitat amb sèries com ara 'Mad Men' o 'The Waling Dead', amb guió de Veena Cabreros Sud ('Caso abierto'). Però, en realitat, 'The Killing' és una adaptació i ampliació de la sèrie danesa 'Forbrydelsen', que també podrem veure aquí a partir del 25 d'octubre, gràcies a l'aposta del canal de pagament AXN. Cadascun dels 13 episodis de 'The Killing' està concebut com un pas endavant en la investigació. Quant a la sèrie original danesa, cal assenyalar que 'Forbrydelsen' té dues temporades més, tot i que la tercera encara ha d'estrenar-se a Dinamarca.
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
Pantalla-Completa és un bloc personal de caràcter informatiu, que permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així Pantalla-Completa no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.