17 de nov. 2008

'El último truco', estrena exclusiva a Canal+

En alguns cinemes de l'Estat encara s'està projectant la pel·lícula documental El último truco, un treball de Sigfrid Monleón dedicat a un dels últims mestres dels efectes visuals anteriors a l'arribada dels efectes digitals, l'especialista espanyol Emilio Ruiz del Río. Ja ens pensàvem que ens quedaríem sense veure-la, quan hem comprovat que avui Canal+ té previst estrenar la pel·lícula a la televisió, a pattir de les 18.20 hores.Una estrena realment exclusiva, tenint en compte que el documental va estrenar-se el passat 9 d'abril al Festival de Cine de Màlaga, i que en aquests moments encara s'està projectant a les sales de cinema.

Ruíz del Río va ser el gran mestre espanyol dels efectes visuals, ja que va treballar en més de 500 pel·lícules i estava considerat com el millor del món en la seua especialitat. Ara aquest documental recorda la seua vida i la seua trajectòria professional, però sobretot els seus millors trucs, quan el cinema encara consistia en crear una il·lusió de la realitat. Nascut l'any 1923 a Macdid, on també va morir l'any passat, aquest professional del setè art va treballar en pel·lícules com Espartaco, d'Stanley Kubrick; Cleopatra,;de Josep L. Mankievicz; Lawrence de Arabia i Doctor Zhivago, de David Lean; Patton, de Franklin J. Schaffner; Conan el Bárbaro, de John Milius, i Dune, de David Lynch. També és seua la famosa escena de l'atemptat contra Carrero Blanco, de la pel·lícula Operación Ogro, que avui en dia encara s'utilitza com si fos una imatge d'arxiu dels noticiaris, quan en realitat tota l'escena va fer-se amb una maqueta i un cotxe de joguina. Un dels seus últims treballs, però, va ser a la pel·lícula El laberinto del fauno, de Guillermo del Toro. Molts dels seus trucs eren de collita pròpia, com utilitzar una planxa d'alumini per poder pintar escenaris sense haver d'utilitzar els vidres, que es trencaven massa sovint. A més, gràcies al seu art, també van deixar d'utilitzar-se piscines per filmar les escenes de vaixells a l'interior dels estudis, ja que Ruiz del Río va pensar que es podia portar un recipient i la maqueta del vaixell al mar de veritat. La seua tècnica, per tant, consistia en posar una part de la mentida al damunt de la realitat. I què és el cinema, si no és això?

About the Author

Gustau Moreno Pérez

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
Pantalla-Completa és un bloc personal de caràcter informatiu, que permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així Pantalla-Completa no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

 
#Pantalla-Completa © 2015 - Designed by Templateism.com