3 de març 2007

Les màquines de pinball ja són cosa dels museus d'art modern

En un dels meus blocs preferits, Freak's City, m'he trobat una imatge que m'ha portat molts de records. Es tracta d'aquesta màquina de pinball dedicada a la pel·lícula Batman Forever, de la qual només van fer-se 2.500 unitats. Ens explica l'autor del bloc que la màquina estava exposada dins d'una instal·lació del museu d'art modern de Salamanca, amb motiu d'una exposició de Franz Ackermann. El més fort és que la gent podia jugar partides gratis, si volien... No em direu que aquestes màquines de pinball no tenien el seu encant. Durant un temps, van conviure amb les màquines de videojocs, però després els salons recreatius van entrar en crisi per l'arribada massiva de les videoconsoles domèstiques. Ara, aquesta màquina de pinball és un objecte de museu, i encara recordo quan vaig netejar una de Batman Forever exactament igual a aquesta, l'estiu que vaig estar treballant a Joctronic, una empresa de màquines recreatives de Tortosa. D'alguna manera, em sento com si hagués netejat el David de Miquel Àngel.Potser no és la mateixa màquina, però... qui sap? Han passat 12 anys i aquesta màquina ja és en un museu. On serà la nostra Play Station 2, quan arribi l'any 2019?

About the Author

Gustau Moreno

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
Pantalla-Completa és un bloc personal de caràcter informatiu, que permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així Pantalla-Completa no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

 
#Pantalla-Completa © 2015 - Designed by Templateism.com