3 de des. 2005

La replicant Pris de Blade Runner ja té 45 anys

El 3 de desembre de 1960 va nàixer l'actriu Daryl Hannah, que ha participat en diferents pel·lícules fantàstiques i de ciència ficció com La Furia, Blade Runner, Splash i Memorias de un hombre invisible. Per tant, l'actriu que va interpretar la replicant Pris a la pel·lícula de Ridley Scott compleix avui 45 anys. De fet, molta gent la va veure per primera vegada en aquesta pel·lícula del 1982, que com recordareu començava amb el següent cartell explicatiu:

A principios del siglo XXI The Tyrell Corporation desarrollo un nuevo tipo de robot llamado Nexus, un ser virtualmente identico al hombre y conocido como replicante.
Los replicantes Nexus 6 eran superiores en fuerza y agilidad y al menos iguales en inteligencia a los ingenieros de genética que los crearon.
En el espacio exterior los replicantes fueron usados como trabajadores escalvos en la exploración y colonización de otros planetas.
Después de la sangrienta rebelión de un equipo de combate de Nexus 6 en una colonia sideral los replicantes fueron declarados proscritos en la tierra bajo pena de muerte.
Brigadas de policia especiales -con el nombre de blade runners- tenian orden de tirar a matar al ver a cualquier replicante invasor.
A esto no se le llamo ejecución, se le llamo retiro.

D'altra banda, com ens explica la pàgina web Replicantes,

"Daryl Hannah nació el 3 de diciembre de 1960, en Chicago, Illinois, EE.UU., hija de Don Hannah y Susan Wexler. Cuando aún era una niña le diagnosticaron prácticamente autismo absoluto.Su familia tenia una posición acomodada y su hermana es la también actriz Page Hannah. Daryl empezó a estudiar ballet a los cuatro años, después trabajo en teatro y debuta en el cine a los 17 años con La Furia (1977), mas tarde le siguieron películas como Un amor de verano, Peligrosamente juntos, Magnolias de acero, y El ataque de la mujer de 50 pies. Al igual que Sean Young, Daryl ha tenido una intensa vida privada y se le relacionan romances tan tormentosos como fugaces con el cantante James Brown y con John F. Kennedy, un miembro de la Familia Kennedy. El director español Fernando Trueba le otorgo uno de los papeles principales en su película Two Much (1995). En Blade Runner aparece en la mayor parte del metraje escondida tras un intenso maquillaje y era difícil relacionarla con la espléndida sirena que dos años después protagonizó 1,2,3...Splash."
Per cert, quan reeditaran Blade Runner en DVD? Va sortir una primera edició de la pel·lícula fa uns anys, però ara és impossible trobar-la perquè sembla que l'han descatalogat. Sort de l'emule i altres programes per baixar fato d'internet, en format digital. Fa pocs dies vaig baixar-me-la amb una qualitat d'imatge i de so espectacular... Si no l'heu vist encara, ja ho sabeu, pirates!

About the Author

Gustau Moreno

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
Pantalla-Completa és un bloc personal de caràcter informatiu, que permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així Pantalla-Completa no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

 
#Pantalla-Completa © 2015 - Designed by Templateism.com