Des del passat dimecres, la cadena de pagament de Canal+ té una imatge corporativa renovada, que ha dissenyat tot recorrent als orígens de la marca i amb l'objecctiu de convertir-se en un clàssic modern. Canal+ s'ha caracteritzat sempre (des del seu naixement analògic l'any 1989) per cuidar la seua imatge, i de fet és l'única cadena de televisió que ha guanyat un Premio Nacional de Diseño (2004). La idea central ha estat reinventar la marca però mantenint-se fidel a la seua identitat i als valors dels seus orígens. La realitat, però, és que Canal+ necessita reivindicar-se com una marca potent, exclusiva i amb identitat pròpia, ara que la plataforma Digital+ està en venda i Sogecable s'ha quedat sense els drets de molts clubs de la Lliga espanyola i sense els drets d'emissió de moltes competicions estrangeres, en favor de RTVE però sobretot de Mediapro i el seu nou canal Gol TV. El futbol (molt més que altres esports) sempre ha estat l'ingredient principal perquè la televisió de pagament tingués una mica de mercat i futur al nostre país. Els altres complements, pel que fa a continguts, eren el cinema, els documentals de qualitat i les sèries, tot i que últimament les sèries s'han situat als primers llocs del podi, gràcies a la nova edat daurada de les produccions per a la petita pantalla. De fet, coincidint amb la pèrdua de drets esportius, Canal+ ha reforçat descaradament la seua oferta cinematogràfica i de sèries, amb les pel·lícules més recents i de més recaptació als cinemes, i també amb les sèries que estan triomfant als Estats Units. Així, la cartellera d'estrenes de pel·lícules i sèries dels mesos de setembre i octubre està sent espectacular, cal reconèixer-ho...Ara Canal+ ja no és el senyal codificat i únic dels seus inicis, ja que hi ha tres canals més de cinema (Canal+Acción, Canal+ Comedia i Canal+Decine) i tres canals més d'esports (Canal+Fútbol, Canal+Deportes i Canal+Eventos). A més, també hi ha l'emissió exclusiva de continguts a través d'internet, a través del telèfon mòbil i els nous canals d'alta definició (ja ha anunciat nous canals HD per enguany: a més de Canal+ HD també hi haurà Canal+HD Deportes i Canal+HD Decine). La nova imatge reforça la marca Canal+ (tot i que pel nostre gust la mosca continua sent massa gran i molesta, perquè ocupa massa espai a la pantalla), ja que l'empresa ha volgut utilitzar el disseny com una eina estratègica i de comunicació, per donar un valor afegit al seu producte. A més, en els elements de continuïtat, el logo de Canal+ ha passat a ser un objecte en 3-D, amb una sintonia que recorda la musiqueta original i l'ús d'uns colors que pretenen transmetre qualitat, diferència, emoció, humor, energia i elegància. La veritat és que la nova imatge és molt atractiva, però si volen tornar als orígens el que haurien de fer també és eliminar la mosca durant l'emissió de les pel·lícules i deixar de tacar tots els programes amb molestos banners anunciadors de programes en HD, partits de futbol, fires taurines i vetllades de lluita lliure per Taquilla, entre d'altres.
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
Pantalla-Completa és un bloc personal de caràcter informatiu, que permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així Pantalla-Completa no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.