11 de gen. 2008

Basté, dels esports a la informació general

L'altre dia, amb uns companys de professió, parlàvem de l'alta qualitat de la programació de Rac 1, l'emissora privada del grup Godó. Personalment, ha arribat un moment en què escolto Rac 1 molt més que Catalunya Ràdio, tot i que no sóc lector habitual de La Vanguàrdia, i encara que sí que sento molt sovint les altres emissores de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, sobretot Catalunya Informació i Icat FM. De fet, quan vaig abandonar Catalunya Ràdio, a les nits, va ser durant l'última etapa del programa d'esports que hi feia Jordi Basté, però també perquè em vaig avorrir d'escoltar les retransmissions del Barça que encara fa Joaquim Maria Puyal. Això va coincidir amb la posada en marxa de Rac 1, i ja m'hi vaig quedar. El programa que més em va enganxar va ser el mític Cafè Baviera, dirigit i presentat per Xavier Bosch. L'escoltava gairebé cada dia i, com alguns ja sabeu, vaig emportar-me una gran decepció quan vaig saber que Bosch marxava als matins, i que seria substituït precisament per Basté, el gran fitxatge de Rac 1. Tot i així, de vegades encara vaig escoltar el Tu diràs, el programa que feia Basté a l'emissora privada. Després, Bosch va deixar la ràdio per dirigir el diari Avui, i Basté el va tornar a substituir, ara als matins.
Tots dos, Basté i Bosch, comentàvem l'altre dia amb altres periodistes, han passat de fer informació esportiva a fer informació general. I crec que Basté se'n surt molt bé, sobretot perquè aconsegueix que el seu magazin matinal El món a Rac 1 siga molt ric en notícies, però també atractiu i molt amè. En aquest punt del debat amb els meus companys, vaig recordar que també Antoni Bassas, el seu rival a Catalunya Ràdio, també va començar en part fent esports, com a comentarista a peu de camp amb el Puyal. Tot això ho dic perquè, si us interessa el tema i dimecres, 16 de gener, esteu per Barcelona, a la sala d'actes del Col·legi de Periodistes de Catalunya hi ha una interessant taula rodona que no us podeu perdre. Pertany al cicle Experiència de periodista, i hi participaran Santi Nolla, Jordi Basté i Olga Viza. La xerrada començarà a les set del vespre i porta el títol de Periodisme. De l'esport a la informació general.

About the Author

Gustau Moreno

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
Pantalla-Completa és un bloc personal de caràcter informatiu, que permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així Pantalla-Completa no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

 
#Pantalla-Completa © 2015 - Designed by Templateism.com